Iveland Idrettslag
Treningstider:

Onsdag kl.18.30-20.00

Siste nytt fra Friidrett
Her kommer mer info om Friidrett... Om treningsleiren i Portugal mm
Snart starter utendørssesongen. Følg med!
Hva går treningene på onsdagene ut på?

Oppvarming:

Vi begynner med å spille basketball for å ha det gøy og for å bli varm i hele kroppen. Derretter deler vi oss inn i grupper på 3 for å ha stafetter over hallen. Imens noen løper staffetene kan andre være med å ha hekkedrill over hekker. (gå/ hoppe over hekker)

 

Hoved fokuset:

Styrke: De som vi kan være med Tone Kristin Berge på styrke trening. Der det ofte blir brukt sirkeltrening med variasjon av styrke program.

Spenst: Mai Brit Berge sin gruppe har mer fokus på spenst. Der blir det brukt hopp over hekker, hopp over hinder, froskohopp, småhopp og store hopp over matte. Dette er tungt for nybegynnere, men jeg har troa på at de som vil kan klare det. Vi vil gjøre så godt for å veilede de som ønsker å bli med så de ungår skade og trives. Det vil også nå fra 20.mars også bli en del fokus på medisinball trening?

Hva er Medisinball trening: Det er at vi kaster en ball bakover, fremover, oppover.. Denne ballen kan veie fra 2-4kg og er god trening for å bli sterkere, raskere, spenstigere..

 

Nedtrapping:

Vi avslutter med å strekke litt ut, roe ned og snakke sammen om treninga eller hva folk ellers har på hjerte.